Afaceri
Păreri despre Glasspandoor – Impactul războiului asupra mediului de afaceri
Întrucât în mediul online au apărut anumite păreri despre Glasspandoor care sunt false, exagerate şi chiar rău intenționate, am scris acest articol pentru a vă explica mai în detaliu ce s-a întâmplat de fapt. Însă, înainte de asta, vrem să ne cunoașteți mai bine. Suntem, am fost și vom fi întotdeauna transparenți și onești față de clienți.
Cine suntem?
Afacerea Glasspandoor a luat naștere în anul 2018, fiind visul și soluția a doi antreprenori români.

„Cu experiență dobândită în sfera de business într-o afacere cu magazine de încălțăminte și vestimentație smart/casual și elegante în centre comerciale (2007-2019), continuăm să venim în întâmpinarea clienților cu servicii și produse de calitate.” – Karina Dima, director general Glasspandoor
În momentul de față (08.08.2022) magazinele noastre își așteaptă cu porțile deschise potențialii clienți în trei județe, Arad, Bihor și Cluj, în localitățile, Zimandcuz (Arad), Arad (Arad), Sebis (Arad), Beiuș (Bihor), Oradea (Bihor) și Cluj-Napoca (Cluj). Desigur, produsele noastre pot fi comandate și online pe https://www.glasspandoor.ro
Pandemia a fost un factor de reorientare pentru foarte mulți dintre noi, însă și pentru business-uri. În cazul lanțului din magazine de încălțăminte și vestimentație, s-a întâmplat inevitabilul: clienții erau tot mai puțini, chiriile din Mall-uri tot mai mari, iar din motive strategice, financiare, am fost nevoiți să renunțăm la magazine.
Cum ne-am făcut un renume
Viziunea unui antreprenor este foarte importantă. Am încercat să ne reorientăm, să ne reinventam, dar în același timp să fim atenți la contextul în care ne aflam în 2018-2019. Pentru că prioritari sunt întotdeauna clienții, am observat că în perioada lockdown-ului aceștia și-au privit din nou casa cu sufletul, iar lucrul acesta a venit cu foarte multe modificări și investiții în tâmplărie mai bună, mobilă mai bună, uși de interior de calitate… oamenii au fost mai atenți la confortul lor, petrecând mai mult timp în locuința pe care o numesc cu drag “acasă”, iar noi am căzut la fix, pentru că noi am fost aceia care le-am oferit acestora tot ceea ce aveau nevoie pentru confortul din casele lor.
Având deja experiență legată de partea logistică și de ce înseamnă să furnizezi calitate, ne-am făcut remarcați în piață prin livrarea de produse standard direct din stoc, la un preț foarte avantajos. Faptul că aveam disponibilitatea imediată a produselor ne-a oferit prilejul de a câștiga cotă de piață în condiții neprielnice pentru alte afaceri din sfera aceasta. Am fost și suntem alături de clienți cu serviciul de consiliere prealabil vânzării, cu livrare imediată din stoc, livrare rapidă, prețuri extrem de avantajoase și servicii de montaj ale produselor achiziționate prin intermediul angajaților proprii sau al colaboratorilor, practic de la măsurători efectuate, până la feedback post-vânzare suntem alături de ei și le oferim serviciile și produsele noastre în schimbul unui preț foarte avantajos.
Misiunea noastră
Suntem o echipă de tineri, dinamici, cu o forță aparte, caracteristică vârstei, care ne dorim să aducem îmbunătățiri în casele românilor. Oferim produse eco-friendly, pentru că ne pasă de mediul înconjurător, de eco-sistemul în care trăim, încercand în același timp să oferim clienților calitate la cele mai înalte standarde atunci când vine vorba de produse pentru design interior. Scopurile noastre sunt multiple, dar ne-am propus să insistăm în anii care urmează pe economisirea energiei. Scopul nostru principal este acela de a susține procesul românilor de a deveni prosumatori, protejând atât mediul, cât și nevoile lor, și economiile acestora.

Oferim o gamă largă de produse, de la tâmplărie PVC termopan/tripan, mobilier de bucătărie și băi, uși pentru interior din lemn stratificat și mdf, plăci ceramice, parchet laminat, canapele și colțare, paturi de dormitor, multe, și toate importante pentru fiecare casă. În curând ne vom mări paleta de produse și vom comercializa și monta chiar şi panouri solare, astfel încât clienții noștri să devină prosumatori, furnizori de energie, nu doar să-și scadă costurile cu energia la zero, ci să aibă posibilitatea de a o vinde în rețea.
Asemenea oricărui business, avem un țel: ne-am propus să devenim foarte competitivi în piață și să ne remarcăm prin disponibilitatea produselor cu dimensiuni standardizate, cu livrare sau ridicare imediată din stoc. Totodată, suntem pregătiți să ne ajutăm clienții cu produse realizate la comandă, care să întrunească nevoile lor în funcție de dimensiunile atipice furnizate de aceștia.

Ne dorim să ajungem în fiecare județ din România, iar mai apoi în fiecare oraș și comună, iar într-un final fiecare casă a românilor să conțină amprenta noastră. Suntem naționaliști, ne iubim țara și dorim să oferim tot ceea ce avem mai bun românilor, și mai ales să încurajăm consumul de produse românești. Poate ați remarcat, tricolorul se regăsește în logo-ul Glasspandoor.
„Glasspandoor este o afacere creată de români, pentru români.” – Ucu Dima, general manager Glasspandoor
Păreri despre Glasspandoor – Ce s-a întâmplat de fapt cu ușile pentru interior
Pentru că la începutul anului 2022 aveam cele mai avantajoase prețuri din România, iar ușile pentru interior pe care noi le ofeream aveau un preț substanțial mai mic decât ceea ce ofereau concurenții noștri direcți, stocurile, deși foarte mari s-au epuizat rapid, iar noi am luat o decizie pe care multe societăți din România o practică, aceea de a vinde produse cu avans și livrare ulterioară a produselor. Nu am privit acest lucru ca pe o problemă, întrucât din momentul achitării avansului ofeream un termen de maxim 6 săptămâni până la livrarea efectivă a produselor, noi importând la vremea respectivă ușile de interior din Ucraina, iar timpul de livrare nu depășea în condiții normale 3-4 săptămâni. Toate aceste detalii, menționate anterior, erau astfel cum am descris transmise clienților, iar aceștia erau complet de acord cu aceste condiții.

Însă, inevitabilul s-a produs. Războiul a început, și totul s-a blocat. Asemenea altor business-uri, nici noi nu am fost feriți de efectele nefaste ale războiul din Ucraina. Pentru noi, cele mai mari piedici au apărut exact în categoria de produse unde realizasem cel mai mare flux de numerar din primul trimestru al anului, și anume în categoria de tâmplărie din lemn stratificat și mdf. Termenele scurte de livrare au devenit foarte lungi în prima fază, ca mai apoi să nu mai aibă loc, noi fiind în incapacitate de a mai realiza importuri din Ucraina în condițiile conflictuale din țara vecină. Acest lucru a generat păreri despre Glasspandoor, care sunt împărțite.
Regasindu-ne într-o situație la care nu se aștepta nimeni, am încercat să gestionăm situația cât de bine și profesionist am putut. Am contactat clienții și am oferit varianta restituirii avansului, însă fiind într-o criză globală în fază incipientă, foarte mulți s-au dovedit a fi înțelegători și au preferat să aștepte, sperând, ca noi toți de altfel, că situația din Ucraina se va ameliora. Din păcate, după cum bine știți și vedeți în continuare, realitatea a fost și este alta. Am trecut din nou la fapte, am resunat toți clienții care aveau comenzi în așteptare, explicandu-le că este imperios necesar să le restituim avansurile achitate, întrucât nu puteam onora comenzile, importul fiind imposibil de realizat.
Și de această dată au fost clienți înțelegători, care au acceptat restituirea contravalorii avansului achitat, și clienți care ne-au transmis că „nu este nici o problemă” și că sunt dispuși să aștepte până când vom relua importurile. Încă o variantă oferită a fost de a le livra uși de interior importate din Qatar. În timp ce unii clienți au fost de acord cu această variantă, alții au optat într-un final pentru restituirea banilor, dar nu ascundem faptul că și la ora și la data transmiterii acestui comunicat avem situații în care clienții așteaptă ușile din Ucraina, nu spunem că nu le vor primi, doar spunem că această situație nu depinde de noi. Situația a provocat o serie de nemulțumiri pe care le înțelegem, ne punem întotdeauna în locul clientului, și chiar înțelegem frustrările unui client aflat într-o astfel de situație, dar cumva, și acum sperăm să nu fim înțeleși greșit, parcă ne așteptam ca oamenii să nu fie atât de incisivi în exprimare în momentul plasării unei recenzii/recomandări pe Facebook sau Google.
Multe extrem de exagerate, cu calomnii aduse tuturor din firmă, de la omul de la curățenie până la conducere, toți făcuți cu ou și cu oțet. Recenzii care nu reflectau realitatea, noi fiind extrem de implicați în tot ceea ce înseamnă comunicarea cu clientul, cunoşteam situația fiecăruia, care exprimată în online de unii, să ne scuzați dar au fost minciuni sfruntate. Mai mult, anumiți „oameni de bine” au lăsat recenzii de pe conturi ale prietenilor, cunoscuților, rudelor, care nici măcar nu au avut parte de o experiență de shopping cu noi.

Pentru noi a fost o lovitură grea, deoarece ne-am trezit în mediul online cu păreri despre Glasspandoor care nu sunt reale în totalitate, sunt exagerări sau chiar minciuni din partea unor persoane rău intenționate, care nu înțeleg gravitatea și consecințele unui război, unui caz de forță majoră. După cum menționam anterior, credem în transparență, sinceritate și loialitate față de clienți, sunt valorile noastre, de aceea am păstrat recenziile și nu am încercat să le ștergem sau să ne ascundem. Ne asumăm cele întâmplate și mergem înainte! De aceea, astăzi suntem aici, pentru a explica ce s-a întâmplat, întrucât în urma situației generate de război, imaginea Glasspandoor a avut de suferit.
O altă problemă evidențiată în părerile despre Glasspandoor care sunt negative a fost întârzierea livrării termopanelor, a tâmplăriei PVC cu sticlă termopan sau tripan care se realiza pe bază de comandă, produse cu dimensiuni atipice, altele decât cele disponibile în stoc cu ridicare sau livrare imediată. Și aici suntem datori cu o explicație.
Afacerea Glasspandoor a prins contur repede și ne-am făcut remarcați pe piață prin seriozitate și profesionalism, clienții care au apelat la produsele și serviciile noastre s-au înmulțit. Având însă o producție relativ mică, iar numărul de comenzi fiind unul foarte mare, am apelat la colaborări cu diverse fabrici pentru a putea onora fiecare comandă. Din păcate, ne-a scăpat din vedere faptul că valorile noastre nu sunt valabil generale pentru toate afacerile. Termenele promise nu au fost respectate și astfel au apărut întârzierile, implicit recenziile de „bine”. Acum dăm din casă, suntem în proces de achiziție a unei linii de producție semi-automate care va scurta timpul dintre momentul plasării comenzii și livrare.
Deși părerile despre Glasspandoor sunt mult mai mult pozitive decât negative, ne-am simțit datori să explicăm ce s-a întâmplat și care este povestea din spatele review-urilor negative. Înțelegem că unele dintre ele pot pune pe fugă potențialii clienți, însă sperăm ca sinceritatea noastră să îi ajute să își schimbe părerea. Pentru clienții mulțumiți de produsele și serviciile noastre, ne cunoașteți și ați călcat pragul cu încredere în business-ul nostru. Apoi ați revenit. Ne înclinăm în fața voastră. Dragi potențiali clienți noi, o să vă spunem și vouă ce le-am spus lor: suntem serioși și livrăm calitate, din toate punctele de vedere.
Cu deosebită considerație, echipa Glasspandoor.
Afaceri
De ce merita sa cumperi de la un dealer auto cu leasing
Achiziția unei mașini reprezintă una dintre cele mai importante decizii financiare pentru mulți români.
Tot mai des, cumpărătorii aleg să colaboreze cu dealeri auto care oferă servicii de leasing, datorită flexibilității și siguranței pe care acest model de achiziție le oferă.
Spre deosebire de cumpărarea directă, leasingul printr-un dealer profesionist aduce transparență, predictibilitate și soluții financiare adaptate nevoilor fiecărui client.
Ce inseamna leasingul printr-un dealer auto
Leasingul este o formă de finanțare care îți permite să folosești un autovehicul fără să-l plătești integral de la început.
Dealerul auto acționează ca intermediar între tine și instituția financiară, gestionând documentele, evaluarea mașinii și procesul de aprobare.
Există două forme principale:
- Leasing financiar – devii proprietarul mașinii la finalul contractului, după achitarea valorii reziduale.
- Leasing operațional – returnezi mașina la final, fără obligația de cumpărare.
Pentru multe persoane, dealerul auto este prima interfață în procesul de leasing — un partener care oferă consultanță, siguranță și acces la condiții avantajoase.
Avantajele achizitiei printr-un dealer auto cu leasing
1. Transparenta financiara
Dealerii auto cu experiență colaborează cu bănci și IFN-uri recunoscute. Astfel, clientul are o imagine clară asupra dobânzilor, ratelor și costurilor totale.
Spre deosebire de achizițiile prin intermediari, toate calculele sunt documentate și aprobate oficial.
2. Proces simplificat
Dealerul se ocupă de toată birocrația — de la întocmirea dosarului până la semnarea contractului.
Pentru cumpărător, acest lucru înseamnă timp câștigat și un proces mult mai clar.
3. Garanție și siguranta
Un dealer auto profesionist oferă garanție contractuală pentru vehiculul livrat, indiferent dacă este nou sau rulat.
În plus, leasingul include adesea asigurări CASCO și service preferențial, reducând riscurile suplimentare.
4. Acces la masini premium
Prin leasing, clienții pot accesa modele care altfel ar fi dificil de achiziționat integral.
Segmentul premium — mărci precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz — este foarte solicitat, iar dealerii cu parteneriate de finanțare pot adapta ofertele pentru fiecare buget.
Leasing pentru persoane fizice vs companii
Pentru persoane fizice
Leasingul oferă posibilitatea de a plăti o rată lunară fixă, fără avans mare și cu garanția unei mașini verificate.
Dealerii pot adapta perioada contractului și valoarea reziduală în funcție de preferințele clientului.
Pentru companii
Avantajul principal este deductibilitatea fiscală.
Mașinile achiziționate prin leasing pot fi folosite în scopuri de business, iar costurile se pot deduce parțial sau integral.
În plus, dealerii auto oferă pachete corporate – inclusiv mentenanță, înlocuire temporară și buy-back la finalul perioadei de contract.
De ce conteaza parteneriatul dintre dealer si institutiile de leasing
Un dealer auto cu parteneriate stabile în domeniul financiar oferă nu doar o mașină, ci un ecosistem complet de servicii.
De exemplu, dealerii regionali specializați în importuri premium, precum Golden Auto din Cluj, colaborează cu instituții de finanțare de top pentru a oferi clienților soluții flexibile, transparente și rapide de aprobare.
Această abordare integrează perfect zona comercială cu cea financiară, eliminând riscul deciziilor grăbite sau neinformate.
Aspecte de verificat inainte de semnarea contractului
- Durata contractului – stabilește perioada în funcție de planurile tale (de regulă 3–5 ani).
- Valoarea reziduala – reprezintă suma rămasă de plată la finalul contractului, dacă vrei să devii proprietar.
- Asigurarea – verifică dacă include daune totale, furt și service partener.
- Penalități și clauze ascunse – orice contract de leasing trebuie citit integral înainte de semnare.
- Costuri suplimentare – comisioane, taxe de administrare sau costuri de transport.
Un dealer serios îți va explica fiecare detaliu în scris și îți va furniza un calcul complet al costurilor înainte de aprobarea dosarului.
Intrebari frecvente
1. Pot lua o masina second hand in leasing?
Da. Majoritatea dealerilor auto oferă leasing și pentru vehicule rulate, cu vechime de până la 5–6 ani.
2. Este leasingul mai avantajos decat creditul auto?
Depinde de obiectiv. Leasingul este mai flexibil și are proceduri mai rapide, dar creditul oferă libertate totală de revânzare.
3. Pot rezilia un contract de leasing inainte de termen?
Da, dar se percep penalități. Un dealer transparent îți va detalia aceste costuri în avans.
4. Ce se intampla daca intarzii cu plata ratelor?
Dealerul și instituția de finanțare pot suspenda dreptul de utilizare până la plata restanțelor.Cumpărarea unei mașini prin dealer auto cu leasing combină siguranța juridică, verificarea tehnică și confortul financiar.
Este o soluție ideală pentru cei care vor predictibilitate și vor să evite riscurile unei achiziții directe.
Un partener cu experiență, colaborări financiare stabile și standarde ridicate de transparență transformă procesul într-o investiție sigură, nu doar într-o simplă tranzacție.
Afaceri
Izolarea fonică oferită de ferestrele PVC – Un somn liniștit
Zgomotul constant al orașului, claxoanele, motoarele turate sau chiar agitația de zi cu zi din cartierele aglomerate pot deveni factori de stres major. Mulți dintre noi ne dorim acasă o oază de liniște, unde să ne putem odihni cu adevărat. De aceea, să alegi ferestrele PVC cu performanțe fonice ridicate joacă un rol esențial în crearea acestui confort. Ferestrele PVC, echipate cu sticlă și profile moderne, sunt printre cele mai eficiente soluții pentru izolarea fonică.
În cele ce urmează, vom analiza cum tehnologia folosită în construcția lor contribuie la reducerea zgomotului și de ce ele reprezintă o investiție importantă pentru un somn liniștit și o viață mai relaxată.
Tehnologia sticlei fonoizolante – Sticla laminată și grosimea
Primul element care face diferența în performanța fonică a unei ferestre este tipul de sticlă utilizat. Nu toate geamurile sunt la fel, iar tehnologiile moderne permit configurarea unor pachete de sticlă gândite special pentru reducerea zgomotului.
Sticla laminată este una dintre cele mai eficiente soluții. Aceasta este obținută prin lipirea a două sau mai multe foi de sticlă cu ajutorul unor folii speciale din polivinil butiral (PVB). Folia nu doar că oferă rezistență mecanică și siguranță, dar are și proprietatea de a absorbi undele sonore. Practic, zgomotul care vine din exterior este diminuat semnificativ înainte să pătrundă în interior.
De asemenea, grosimea sticlei și combinația dintre foile de diferite grosimi joacă un rol crucial. În loc de două foi identice, se recomandă ca acestea să aibă grosimi diferite, pentru a împiedica transmiterea vibrațiilor la aceeași frecvență. Acest principiu, numit „asimetrie de grosime”, ajută la o atenuare mult mai eficientă a zgomotelor diverse – de la traficul rutier până la sunete de frecvență joasă precum bătăile unui bass dintr-un club sau petrecere din apropiere.
În concluzie, alegerea unui pachet de geam cu sticlă laminată și cu grosimi variabile reprezintă o investiție clară în liniștea din locuință.
Etanșeitatea profilului și a garniturilor – Cheia izolării
Sticla este esențială, dar nu este singurul factor care contribuie la izolarea fonică. Chiar și cea mai performantă sticlă își pierde din eficiență dacă profilul ferestrei și garniturile nu sunt de calitate.
Ferestrele PVC moderne sunt proiectate cu profile multicamerale, adică au mai multe compartimente în interior. Aceste camere nu doar îmbunătățesc izolarea termică, dar și pe cea fonică, deoarece aerul din interiorul lor acționează ca o barieră suplimentară împotriva zgomotului.
Un alt element extrem de important îl constituie garniturile de etanșare. O fereastră PVC premium este dotată cu două sau chiar trei rânduri de garnituri, realizate din materiale elastice și rezistente. Ele au rolul de a sigila perfect între rama ferestrei și canat, blocând pătrunderea aerului și implicit a zgomotului.
Dacă ferestrele nu sunt etanșe, undele sonore vor găsi rapid „scurtături” pentru a intra în casă. Tocmai de aceea, instalarea corectă și calitatea garniturilor sunt cheia pentru a beneficia de o izolare fonică reală.
Soluții pentru zone urbane sau lângă drumuri aglomerate
În zonele urbane, unde nivelul de zgomot depășește adesea limitele de confort, alegerea unor ferestre cu izolare fonică ridicată devine o necesitate, nu un moft.
Pentru apartamentele situate lângă bulevarde intens circulate, ferestrele PVC cu pachet de sticlă tripan (trei foi de sticlă) sunt cea mai recomandată opțiune. Acestea nu doar că oferă un nivel superior de izolare termică, dar și o barieră fonică semnificativ mai eficientă. În combinație cu sticla laminată, se pot atenua zgomote de până la 40–45 decibeli, ceea ce înseamnă diferența dintre o stradă zgomotoasă și liniștea unei zone rezidențiale.
Pentru casele construite lângă șosele naționale, căi ferate sau chiar aeroporturi, există soluții personalizate care combină profile PVC robuste, garnituri multiple și pachete de sticlă special configurate. În aceste situații, specialiștii recomandă evaluarea nivelului real de zgomot din zonă, astfel încât pachetul de sticlă să fie ales în mod corect.
Un alt detaliu de luat în calcul este montajul profesional. Chiar și cea mai performantă fereastră își pierde din eficiență dacă nu este montată corespunzător, cu spumă izolantă aplicată uniform și fără spații prin care zgomotul ar putea pătrunde.
Concluzie – Investiția în ferestrele PVC este o investiție în linişte şi sănătate
Ferestrele PVC moderne nu sunt doar un element estetic sau un mijloc de a economisi energie, ci și o soluție reală pentru a obține liniștea atât de necesară în viața de zi cu zi. Alegând sticla potrivită, un profil etanș și un montaj corect, nivelul de zgomot din locuință poate fi redus semnificativ.
Un somn liniștit și o atmosferă relaxantă acasă nu ar trebui privite ca un lux, ci ca o necesitate pentru sănătate și echilibru. Iar ferestrele PVC cu performanțe fonice ridicate reprezintă una dintre cele mai accesibile și eficiente modalități de a obține acest confort.
Afaceri
Ce sunt riflajele decorative din PVC și de ce au devenit atât de populare
Designul interior a trecut în ultimii ani printr-o adevărată revoluție, în care materialele moderne au început să concureze sau chiar să înlocuiască variantele clasice. Unul dintre cele mai bune exemple în acest sens este apariția și popularizarea de care se bucură riflajele decorative din PVC. Aceste elemente, odinioară rezervate mai degrabă proiectelor high-end, au ajuns acum să fie accesibile și prezente în tot mai multe locuințe, birouri și spații comerciale.
Dar ce sunt mai exact riflajele decorative din PVC, ce avantaje aduc și de ce au devenit atât de căutate? Haideți să le descoperim împreună.
Definiție și componență – De la material la finisaj
Riflajele decorative sunt panouri cu lamele verticale sau orizontale, montate de regulă pe pereți, menite să aducă textură și un aer modern oricărui spațiu. Ele au atât un rol estetic, prin jocul de linii și umbre, cât și unul funcțional, putând delimita zone, ascunde imperfecțiuni sau chiar îmbunătăți acustica unei încăperi.
Când vorbim despre riflajele decorative din PVC (policlorură de vinil), ne referim la o variantă realizată dintr-un material sintetic versatil, folosit deja pe scară largă în construcții și design interior. Panourile sunt formate dintr-o bază de PVC rigid, rezistent la umezeală și deformare, peste care se aplică un strat de finisaj decorativ. Acesta poate imita perfect lemnul natural, cu diverse nuanțe și texturi, sau poate avea tonuri mate, moderne, potrivite pentru spații minimaliste.
Rezultatul este un produs ușor, durabil și foarte versatil, care poate transforma radical aspectul unei camere fără lucrări complicate.
Avantajele cheie – Cost, greutate și întreținere
Unul dintre motivele principale pentru care riflajele decorative din PVC au câștigat popularitate este raportul excelent între cost și aspect. Ele reușesc să ofere senzația vizuală de lemn masiv sau MDF de calitate, dar la un preț semnificativ mai mic. Astfel, devin o soluție accesibilă pentru proprietarii care vor un decor modern, dar au un buget limitat.
Un alt avantaj major este greutatea redusă. Spre deosebire de panourile din lemn sau MDF, cele din PVC sunt mult mai ușoare, ceea ce le face mai simplu de transportat și instalat. Această caracteristică este de mare ajutor în renovări rapide sau în spații unde structura pereților nu permite sarcini suplimentare mari.
La fel de important este și capitolul întreținere. Riflajele din PVC nu necesită lacuri sau tratamente speciale, nu se umflă din cauza umezelii și se curăță foarte ușor cu o lavetă umedă. Pentru familiile cu copii sau pentru spațiile publice, această ușurință în întreținere înseamnă timp și bani economisiți pe termen lung.
Nu în ultimul rând, ele au o durată mare de viață și rezistă bine la șocuri mecanice ușoare, zgârieturi sau variații de temperatură.
Diferența dintre PVC și MDF/lemn – Comparație rapidă
Deși la prima vedere riflajele din PVC pot părea asemănătoare celor din MDF sau lemn, diferențele sunt semnificative și merită analizate.
- PVC vs. MDF: Panourile din MDF sunt ceva mai grele și, de obicei, mai costisitoare. Ele oferă un finisaj elegant, dar sunt mai sensibile la umezeală și necesită o întreținere mai atentă. În schimb, PVC-ul câștigă detașat la capitolele rezistență la umiditate și greutate redusă. În plus, montajul PVC-ului este mai simplu, ceea ce îl face ideal pentru proiecte DIY sau renovări rapide.
- PVC vs. lemn: Nimic nu poate înlocui complet frumusețea și textura lemnului natural, însă acesta vine cu un cost mai ridicat și cu o întreținere constantă (uleiuri, lacuri, protecție împotriva dăunătorilor). PVC-ul, prin tehnologia modernă de imprimare 3D și texturi, poate imita foarte fidel lemnul, oferind un aspect similar la o fracțiune din preț și cu mult mai puține griji legate de întreținere.
Prin urmare, riflajele decorative din PVC sunt o alternativă extrem de competitivă, mai ales pentru spațiile moderne unde bugetul, funcționalitatea și ușurința instalării contează la fel de mult ca estetica.
Concluzie – De ce sunt riflajele decorative atât de populare?
Succesul riflajelor decorative din PVC nu este întâmplător. Ele răspund perfect cerințelor actuale din designul interior: sunt estetice, accesibile, ușor de montat și de întreținut. Mai mult, vin într-o gamă variată de finisaje, ceea ce le face potrivite atât pentru interioare moderne și minimaliste, cât și pentru cele mai calde, inspirate de natură.
Fie că vorbim despre un living care are nevoie de un accent vizual spectaculos, un hol ce trebuie „încălzit” sau chiar un spațiu comercial unde designul contează enorm, riflajele decorative din PVC pot fi soluția ideală. Popularitatea lor va continua să crească tocmai pentru că aduc un echilibru rar între preț, estetică și funcționalitate.
-
Socialacum 3 ani3 recomandări de termostate pentru locuința ta
-
Evenimentacum 8 aniMedieșean băut, tras pe drepta de polițiștii rutieri
-
Afaceriacum 3 aniKarpatia Canalizari intra pe piata din Sibiu cu servicii de vidanjare si reparatii
-
Culturăacum 8 aniExpoziția „Sârmă și Vin” la Muzeul de Artă Contemporană Sibiu
-
Socialacum 7 aniDe ce videochatul are atât de mult succes și de ce bărbații apelează la aceste servicii?
-
Uncategorizedacum 7 aniUnde gasesti, la precomanda, huse pentru Samsung Galaxy S10 Lite
-
Exclusivacum 2 aniPROMO/Bombele din ancheta Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti/Ziaristul STAVRI CATALIN , zis PESTE, un pseudo ziarist dar dovedit narcoman, santajist si spagar este in „corzi”(IV)/Scandalul White Tower are îngrengături neimaginabile – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 3 aniOrdinea publica nu se apara cu contabili, cu psihologi, cu consilieri juridici. O aperi cu politisti. In strada.

