Uncategorized
Sony lansează primuli obiectiv cu zoom standard cu o deschidere constantă a diafragmei de F2 din gama G Master™
Cel mai bun obiectiv cu montură E full-frame oferă rezoluție înaltă și efect bokeh uimitor, alături de autofocalizare avansată
Sony lansează astăzi, în premieră, noul obiectiv FE 28-70mm F2 GM cu montură E, care oferă diafragmă mare F2 pe întregul interval de zoom, pentru a obține un efect bokeh deosebit, rezoluție înaltă și autofocalizare de neegalat, atât pentru fotografii, cât și pentru video. Astfel, imaginile sunt surprinse la niveluri de claritate și contrast comparabile cu cele obținute cu ajutorul obiectivelor prime fixe. Obiectivul are un design compact, ușor și bine echilibrat, ce oferă profesioniștilor și creatorilor libertate completă pentru a surprinde o varietate de scenarii, inclusiv portrete, nunți, sporturi, documentare și videoclipuri cinematice.
Imagini clare și rafinate într-un obiectiv unic cu zoom standard și F2 constant
FE 28-70mm F2 GM este primuli obiectiv cu zoom standard din gama G Master cu o deschidere constantă a diafragmei F2, ideal pentru fotografii și videoclipuri. Designul avansat și dezvoltările optice de ultimă generație permit realizarea de imagini cu zoom la o calitate care rivalizează cu cea obținută cu obiectiveleii prime fixe, datorită celor trei elemente XA (asferice extrem) fabricate prin tehnici originale. Aceste elemente asigură o rezoluție ridicată la F2, pe întregul interval de zoom. Focalizarea flotantă permite, de asemenea, o claritate excelentă, chiar și la distanțe focale apropiate, până la 0,38 m/1.25 ft pe întregul interval de zoom.
Stratul Nano AR II original de la Sony minimizează reflexiile și efectul de „ghosting”, iar optica proiectată pentru a reduce reflexiile interne oferă o rezistență suplimentară, astfel încât se asigură o claritate ridicată chiar și atunci când apar în cadru surse puternice de lumină. Obiectivul din gama G Master oferă un efect bokeh rafinat și delicat, iar imaginile surprinse au profunzime și complexitate, datorită faptului că, atât în etapa de proiectare, cât și în cea de fabricație, aberația de sfericitate a fost atent controlată cu elemente XA și o nouă unitate de diafragmă cu 11 lamele. În plus, elementele de sticlă Super ED (cu dispersie foarte scăzută) și ED reduc eficient aberațiile cromatice.
Design compact și ușor, echipat cu optică și funcționalitate de excepție
Obiectivul FE 28-70mm F2 GM permite fotografierea cu toate avantajele unui zoom fără a face compromisuri în ceea ce privește calitatea imaginii. Tehnologiile inovatoare precum optica avansată și motoarele liniare XD (extreme dynamic) fac posibilă integrarea tuturor acestor caracteristici într-un obiectiv cu zoom cu diafragmă constantă F2, cu un design compact de numai 92,9 x 139,8 mm (3-3/4 x 5-5/8) și doar 918 g (32.4 oz).
Autofocalizare precisă cu răspuns imediat
Patru motoare liniare XD (extreme dynamic) și cel mai nou algoritm controlează cu precizie grupul de focalizare. Acestea oferă focalizare fiabilă în mișcare și un răspuns instantaneu, esențial pentru evenimente precum nunți sau evenimente sportive, unde fiecare cadru contează. Acest obiectiv este compatibil cu fotografierea continuă de mare viteză a aparatului α9 III, cu urmărire AF/AE la până la 120 cadre pe secundă, chiar și în timpul zoom-ului.
Proiectat pentru producție cinematografică
Prin utilizarea celor mai noi tehnologii optice, noul obiectiv Sony reduce eficient fenomenul de „focus breathing” pentru imagini mai rafinate. Efectele de schimbare de scharf (rack focus) și zoom pot fi utilizate cu profunzimea de câmp la F2 pentru a crea tranziții line și naturale. În plus, focalizarea precisă pentru înregistrarea la 4K 120p/FHD 240p este ușor de realizat datorită performanței ridicate de urmărire AF (autofocalizare). Motoarele liniare XD și unitatea de diafragmă recent dezvoltată funcționează silențios și susțin funcția de „breathing compensation” a obiectivului α, împreună cu stabilizarea imaginii „Active Mode” a camerelor din seria α.
Fiabilitate și operabilitate pentru nevoile profesioniștilor
Printre funcțiile de control se numără Linear Response MF pentru focalizare manuală intuitivă, cuplu reglabil pentru inelul de zoom și un inel de diafragmă cu comutator ON/OFF. Există, de asemenea, două butoane personalizabile pentru menținerea focalizării, un comutator pentru blocarea irisului și un comutator AF/MF. Diametrul filtrului este de 86 mm, iar parasolarul are o fereastră pentru operarea ușoară a filtrelor variabile, fiind proiectat cu gândul la utilizatori.
Butoanele și comutatoarele sunt dotate cu garnituri din silicon, montura obiectivului include un inel de cauciuc, iar toate celelalte zone critice sunt concepute cu precizie și grijă pentru a preveni pătrunderea prafului și umidității, asigurând o fiabilitate maximă în condiții externe dificile. Elementul frontal este acoperit cu un strat de fluorină, care respinge eficient potențiale contaminări și ajută la o curățare mai ușoară.
Preț și disponibilitate
Obiectivul FE 28-70mm F2 GM va fi disponibil începând cu luna decembrie 2024 la un preț de aproximativ 17.800 lei la distribuitorii autorizați Sony.
Un videoclip despre noul FE 28-70mm F2 GM poate fi vizionat aici.
Pentru informații detaliate despre obiectivul FE 28-70mm F2 GM, vă rugăm să accesați: https://www.sony.ro/electronics/obiective-cu-montura-e/sel2870gm
Povești exclusive și conținut nou și interesant realizat cu noul FE 28-70mm F2 GM și cu alte produse de imagistică Sony pot fi găsite pe www.alphauniverse.com, un site creat pentru a informa, educa și inspira creatorii de conținut.
Despre Sony Corporation
Sony Corporation este o filială deținută în întregime de Sony Group Corporation și este responsabilă pentru activitatea Entertainment, Technology & Services (ET&S). Cu misiunea de „a crea viitorul divertismentului prin puterea tehnologiei împreună cu creatorii”, ne propunem să continuăm să oferim Kando* oamenilor din întreaga lume.
Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați: http://www.sony.net/
*Kando este un cuvânt japonez care se traduce aproximativ prin sentimentul de uimire și emoție pe care îl simți atunci când experimentezi ceva frumos și uimitor pentru prima dată.
Uncategorized
De ce aluatul cu drojdie nu crește? 6 greșeli pe care să le eviți
Când vine vorba de copt, nimic nu se compară cu bucuria de a vedea o pâine care crește frumos în cuptor. Iar mirosul pâinii proaspăt coapte este o adevărată recompensă pentru efortul depus și răbdarea necesară. Cunoașterea corectă a ingredientelor și tehnicilor face diferența dintre o pâine perfectă și un aluat care nu crește.
Totuși, uneori, rezultatul final poate fi unul dezamăgitor, mai ales dacă folosești drojdie ca și agent de creștere și își face treaba cum trebuie. Drojdia este un organism viu care are nevoie condiții optime pentru a acționa corespunzător. Activarea corectă a drojdiei implică hidratare, temperatură optimă și un mediu prielnic fermentației.
Pentru a preveni situațiile în care aluatul nu crește, iată cele mai frecvente motive pentru care drojdia nu își îndeplinește rolul:
- Drojdie expirată? Cum îți afectează pâinea:
Drojdia își poate pierde eficiența în timp. Dacă drojdia folosită este expirată sau a fost depozitată incorect, aluatul nu va crește corespunzător. Verifică întotdeauna data de expirare de pe ambalaj.
De asemenea, dacă ai păstrat drojdia în congelator o perioadă lungă, aceasta își poate pierde din putere. Drojdia congelată de prea mult timp nu va reacționa la fel de bine ca o drojdie proaspătă. Testează drojdia amestecând-o cu apă caldă și puțin zahăr; dacă nu formează spumă în câteva minute, este inactivă.
- Temperatura apei este prea ridicată
La dizolvarea drojdiei proaspete, temperatura apei contează foarte mult. Apa prea fierbinte poate „omorî” drojdia, împiedicând procesul de fermentare. Temperatura ideală pentru activarea drojdiei ar trebui să aibă între 37-43°C, adică suficient de caldă, dar nu fierbinte.
Pentru a măsura cu precizie temperatura apei, este recomandat să folosești un termometru de bucătărie. Dacă nu ai un termometru, poți verifica temperatura cu degetul: apa ar trebui să fie călduță, similară cu temperatura corpului
- Temperatura ambientală este prea scăzută
Drojdia se activează cel mai bine la temperaturi calde și medii umede. În zilele reci de iarnă, dacă bucătăria este răcoroasă, dospirea va fi afectată. Pentru a ajuta aluatul să crească, asigură-te că îl lași la dospit într-un loc călduros sau aproape de o sursă de căldură moderată, cum ar fi lângă un radiator sau în cuptorul ușor încălzit.
- Prea multă sare în aluat
Sarea se folosește în multe rețete de pâine, deoarece echilibrează gustul, dar în cantități excesive poate inhiba activitatea drojdiei. Pentru a preveni acest lucru, adaugă sarea în aluat doar după ce drojdia a început să acționeze și evită amestecarea directă a sării cu drojdia în apă.
- Prea mult zahăr în compoziție
Zahărul absoarbe lichidul din aluat, iar drojdia are nevoie de lichid pentru a se hrăni și începe fermentația. Dacă rețeta conține o cantitate mare de zahăr, procesul de creștere poate fi încetinit. În astfel de cazuri, poți opta pentru drojdie specială destinată aluaturilor dulci sau drojdie uscată care nu necesită dizolvare.
- Făina în exces. Greșeli pe care să nu le faci când prepari aluaturi
Excesul de făină va face aluatul rigid și uscat. În plus, un aluat prea uscat nu va fermenta corespunzător. Respectă cu atenție cantitățile de făină recomandate în rețetă și ajustează-le doar dacă este necesar, evitând să adaugi făină în exces în timpul frământării.
Mai multe informații despre drojdie găsești și pe Lesaffre România, expert în drojdie și panificație. Aceștia proiectează, produc și comercializează soluții pentru panificație, nutriție și sănătate, jucând un rol important în stabilirea standardelor globale pentru drojdie și alte produse de fermentație.
Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!
20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Eveniment
Secretele unui Bucătar din Restaurant: Cum Să Aduci Rafinament în Fiecare Preparat
Când vine vorba de preparate deosebite, bucătarii de restaurante știu că rafinamentul nu provine doar din ingrediente de calitate, ci și din tehnicile folosite și din atenția la detalii. Dacă îți dorești să aduci un plus de rafinament în preparatele tale, fie acasă, fie într-un restaurant, este esențial să înveți secretele unui bucătar profesionist.
În acest articol, vom explora câteva dintre aceste secrete care te vor ajuta să transformi orice fel de mâncare într-o adevărată capodoperă culinară.
Secretele unui Bucătar: Alegerea Ingredientelor de Calitate
Primul pas în gătitul rafinat este să folosești ingrediente de calitate. Secretele unui bucătar nu se bazează doar pe abilități, ci și pe ingredientele folosite. Un preparat rafinat începe cu produse proaspete, organice și de sezon.
Bucătarii profesioniști știu că atunci când ingrediente precum peștele, carnea sau legumele sunt de calitate superioară, mâncarea are un gust mult mai bun. Fie că ești în restaurant sau acasă, asigură-te că alegi produse proaspete și că respecți sezonul acestora.
Rafinament în Preparatele Tău: Tehnici de Gătit Esențiale
Pentru a adăuga rafinament preparatelor tale, învață să folosești tehnici culinare avansate. Secretele unui bucătar din restaurant se află adesea în modul în care prepară ingredientele, nu doar în gustul acestora.
Tehnici precum sous-vide (gătitul lent și controlat în vid), poaching (fierberea în lichid) sau searing (rumenirea rapidă la foc mare) adaugă o adâncire a gustului și o textură perfectă preparatelor. Aceste tehnici sunt folosite de profesioniști pentru a extrage esența fiecărui ingredient și pentru a crea preparate rafinate.
Sfaturi Bucătar: Importanța Prezentării Preparatelor
Rafinamentul unui preparat nu se limitează doar la gust, ci și la modul în care acesta este prezentat. Secretele unui bucătar includ și o prezentare impecabilă a preparatelor. O farfurie bine aranjată este esențială pentru a completa gustul preparatului. Încearcă să folosești farfurii de dimensiuni potrivite și să aranjezi ingredientele într-un mod creativ. Utilizează tehnici de plating, cum ar fi smudge plating (crearea unor pete artistice pe farfurie) sau layering (stratificarea alimentelor), pentru a adăuga un aspect elegant și rafinat.
Gătit în Restaurant: Cum Să Îmbini Aromele și Texturile
Un preparat rafinat are întotdeauna o combinație echilibrată de arome și texturi. Secretele unui bucătar profesionist sunt strâns legate de capacitatea de a combina ingrediente care se completează perfect.
De exemplu, un bucătar poate combina un ingredient crocant cu unul cremos, sau poate adăuga un strop de aciditate pentru a echilibra gusturile dulci. De asemenea, se pune un accent deosebit pe intensificarea aromelor prin tehnici de gătit care păstrează esența ingredientelor, precum coacerea lentă sau gătirea la abur.
Preparate Rafinate: Importanța Detaliilor în Gătit
Rafinamentul unui preparat se regăsește adesea în detalii. Un bucătar profesionist nu neglijează niciun aspect al gătitului. De exemplu, timpul de gătire al fiecărui ingredient este extrem de important. O gătire prea scurtă poate lăsa preparatul crud, în timp ce o gătire prea lungă poate face ingredientele să-și piardă suculența și savoarea. Secretele unui bucătar sunt, în multe cazuri, legate de aceste micile ajustări care fac diferența. Acesta știe exact când și cum să amestece ingredientele, cât timp să le gătească și cum să le păstreze savoarea intactă.
Gătit Restaurant: Cum Să Folosești Condimentele pentru a Îmbunătăți Gustul
Condimentele sunt o altă componentă esențială a preparatelor rafinate. Secretele unui bucătar se regăsesc în abilitatea de a folosi condimentele pentru a accentua aromele naturale ale ingredientelor, fără a le copleși.
Un bucătar profesionist știe când să adauge sare, piper sau ierburi aromatice pentru a intensifica gustul, dar și când să le folosească pentru a echilibra preparatul. De exemplu, un strop de oțet balsamic sau de suc de lămâie poate transforma un preparat simplu într-unul sofisticat, aducând o notă de prospețime.
Secretele unui Bucătar: Cum Să Creezi Mâncăruri Plăcute Vizual
Aspectul unui preparat este la fel de important ca și gustul. Secretele unui bucătar includ utilizarea culorilor și texturilor pentru a crea preparate vizual atrăgătoare. De exemplu, se pot folosi garnituri vibrante, precum legume colorate sau ierburi proaspete, pentru a adăuga un contrast frumos pe farfurie. Un plating corect și creativ poate transforma un fel de mâncare într-o operă de artă, iar acest lucru adaugă o dimensiune suplimentară experienței culinare.
Rafinament în Preparatele Tale: Cum Să Adaugi Un Plus de Eleganță
Pentru a adăuga un plus de rafinament preparatelor tale, încearcă să incluzi elemente neconvenționale, cum ar fi spume, piureuri fine sau geluri de arome. Aceste elemente inovative sunt folosite frecvent de către bucătari din restaurante de top pentru a surprinde simțurile clientului. De asemenea, îți poți îmbogăți preparatele cu garnituri neobișnuite, care nu doar că adaugă gust, dar și un contrast plăcut vizual.
Cum Să Aduci Rafinament în Fiecare Preparat
Secretele unui bucătar din restaurant sunt legate de tehnicile culinare rafinate, atenția la detalii și utilizarea ingredientelor de cea mai bună calitate. Rafinamentul unui preparat nu provine doar din gust, ci și din felul în care acesta este gătit, prezentat și combinat cu alte arome și texturi.
Aplicând aceste sfaturi și învățând secretele profesioniștilor, poți transforma orice masă într-o adevărată experiență culinară de neuitat. Fie că ești acasă sau într-un restaurant, răsfață-ți simțurile cu preparate rafinate și îmbogățește-ți abilitățile culinare!
-
Socialacum 2 ani
3 recomandări de termostate pentru locuința ta
-
Evenimentacum 7 ani
Medieșean băut, tras pe drepta de polițiștii rutieri
-
Afaceriacum 2 ani
Karpatia Canalizari intra pe piata din Sibiu cu servicii de vidanjare si reparatii
-
Socialacum 7 ani
De ce videochatul are atât de mult succes și de ce bărbații apelează la aceste servicii?
-
Culturăacum 7 ani
Expoziția „Sârmă și Vin” la Muzeul de Artă Contemporană Sibiu
-
Uncategorizedacum 6 ani
Unde gasesti, la precomanda, huse pentru Samsung Galaxy S10 Lite
-
Exclusivacum 12 luni
PROMO/Bombele din ancheta Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti/Ziaristul STAVRI CATALIN , zis PESTE, un pseudo ziarist dar dovedit narcoman, santajist si spagar este in „corzi”(IV)/Scandalul White Tower are îngrengături neimaginabile – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 2 ani
Ordinea publica nu se apara cu contabili, cu psihologi, cu consilieri juridici. O aperi cu politisti. In strada.