Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Uncategorized
Cât trebuie să economisești ca să fii în siguranță din punct de vedere financiar? Recomandarea specialiștilor

18 iunie, București. Economisirea este unul dintre cei mai importanți indicatori ai bunăstării într-o societate și ai sănătății financiare a fiecărei familii. Banii pe care îi punem deoparte ne pot aduce confortul pentru a depăși situațiile de criză, pentru a ne pune la adăpost în perioada de pensionare și chiar în scopul de a obține venituri pasive din economiile investite. Pentru investiții trebuie să fim mereu atenți în ce instrumente financiare ne plasăm banii și să calculăm bine riscurile. Care sunt cele mai importante metode de economisire? Cât din veniturile familiei trebuie securizate? Recomandările au fost făcute în cadrul podcastului organizat de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB)
Specialiștii în domeniul investițiilor și finanțelor personale invitați în podcast sunt: Adina Călin, director în cadrul CEC Bank și Mihnea Bărbulescu, director executiv Erste Asset Management, într-o discuție moderată de Adrian Căruceru, expert în finanțe personale.
| PODCAST CSALB | https://youtu.be/w1Zgg_wVqzc
Al 5-lea sezon al Podcasturilor CSALB abordează o tematică inspirată din tipologia cererilor de negociere cu băncile pe care consumatorii le trimit către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar: carduri și plăți, creditele bancare, fraudele, executările silite, instanță vs soluționare alternativă, economisire și investiții. Întâlnirile găzduite de CSALB reunesc în acest an specialiști ai sistemului bancar, brokeri de credite, executori judecătorești, specialiști în antifraudă etc. Dezbaterile sunt moderate de analiști financiari, lectori în educație financiară și jurnaliști reputați din presa economică. Ne propunem ca prin dezbaterile din acest an să oferim consumatorilor instrumentele necesare pentru gestionarea și protejarea finanțelor personale într-un context macroeconomic imprevizibil.
„Importanța economisirii stă în obiceiul de a pune bani deoparte, iar acest obicei trebuie educat, pentru că nu ne naștem cu el! Într-o societate consumeristă care te provoacă în permanență să consumi, economisirea înseamnă, în același timp, chibzuință și stoparea risipei. În acest cadru, metodele de economisire sunt variate: amânarea cheltuielilor impulsive, transferul automat al unor sume în ziua când încasăm salariul sau depozite în valută pe care să nu fim tentați să le desființăm ușor. Un pilon central al finanțelor personale este bugetul de venituri și cheltuieli. Simpla înșiruire pe hârtie a cheltuielilor poate arăta cum un sfert sau poate chiar mai mult din cheltuieli sunt inutile, iar eliminarea lor nu are niciun impact care să fie concretizat prin scăderea nivelului de trai, din contră. Din păcate, mulți dintre cei care încep să-și facă un buget personal renunță după câteva luni și revin la practicile care i-au adus într-o situație complicată. Dar economisirea vine nu doar din reducerea cheltuielilor, metodă pe care o poți aplica doar până la un punct, ci și din creșterea veniturilor. Cât trebuie să economisim și când suntem pregătiți pentru a investi o parte din ce am strâns?”.
„O persoană care are un buget personal, față de una care nu folosește acest instrument, poate să economisească între 5% și 10% din veniturile lunare doar prin organizarea și utilizarea unui plan financiar personal. Economisirea este, în primul rând, un obicei bun, care ne schimbă viața și ne dă confort pentru momentele în care suntem mai puțin pregătiți. Împărțirea veniturilor ar trebui să urmeze următoarele valori: 20% să meargă pentru economisire și investiții, asigurări și pensie, 30% pentru dorințe, vacanță și distracție, iar 50% vor acoperi nevoile familiei (mâncare, chirie, transport). Cei 20% pe care îi economisim trebuie puși deoparte la începutul lunii, imediat după ce am încasat salariul sau veniturile. Dacă sperăm că îi vom pune la final de lună, cu siguranță vom găsi până atunci ceva de cumpărat și vom risipi acei bani. Procentul de economisire este o recomandare. Se poate începe și cu 1% sau 2% din venitul lunar, important este să conturăm acest obicei. Însă, dacă ținem cont că în România bugetul pentru vicii, precum alcoolul și țigările, este de 8%-9% din veniturile proprii, iar pentru educație românii alocă doar 2%, sumele pe care le putem economisi nu mai par un obiectiv dificil. O metodă de economisire pe care o recomand este un control mai bun al cheltuielilor prin amânarea unor achiziții. De exemplu, când îți place ceva foarte mult, recomand să nu-ți iei lucrul respectiv imediat, ci să-ți acorzi mai mult timp până faci achiziția. După ce aștepți 2-3 zile vei vedea că lucrurile nu îți mai par la fel de importante sau nu-ți mai plac atât de mult. Consecința este că, fie renunți, fie îți diminuezi achiziția încât nu-ți mai iei trei tricouri, îți iei doar unul care îți place cel mai mult.”
„Astăzi, a ști ce înseamnă economisire este la fel de important cu a ști să folosești un telefon mobil. De aceea, a fi informat în domeniul economic este o obligație, nu o alegere. Investițiile pe care le poți face cu surplusul economisit nu trebuie privite ca o formă de îmbogățire rapidă, ci ca o formă de a-ți conserva valoarea banilor, adică puterea de cumpărare. Tehnologia ne ajută foarte mult, pentru că toate instituțiile financiare au programe în care procesul acesta de transfer al banilor în investiții sau în economii este automatizat. Economisirea trebuie să aibă trei piloni principali: 20% din venitul lunar pus deoparte, construirea unui fond de rezervă de șase sau 12 ori cheltuielile lunare totale (în funcție de domeniul de activitate de unde obținem veniturile), iar pentru pensie să strângi de 25 de ori cheltuielile tale anuale.
La investiții te poți gândi după ce ai un salariu bun sau orice alt succes financiar și după ce ai trecut prin etapa de economisire. Mulți români din această categorie sunt conservatori și preferă depozitele bancare și titlurile de stat. Însă trebuie să te asiguri că acei bani îți aduc un câștig superior ratei inflației. În 2022 inflația a fost undeva la 14% și nivelul de recompensă pe depozitări și pe titluri de stat era în zona lui 7%. Deci o diferență negativă de 5-6 puncte procentuale.
Apoi, cei care investesc în imobiliare trebuie să ia în calcul că această investiție are un cost de lichiditate destul de mare. Adică, dacă ți se întâmplă ceva și ai nevoie rapid de bani, nu poți transforma ușor proprietățile imobiliare în bani lichizi. În momentul acesta, pe plan mondial sunt peste 300.000 de opțiuni de investiții. Adică acțiuni, fonduri de acțiuni, ETF-uri, titluri de stat, instrumente financiare. Se estimează că vor fi 1 milion de opțiuni de investiții până în 2040. De aceea trebuie să te educi, ca să știi ce alegi și cui încredințezi mica sau marea ta avere.”
Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: „Provocările macroeconomice cu care se vor confrunta consumatorii și întreaga societate în viitorul apropiat transformă educația financiară într-un instrument indispensabil și, în cele din urmă, profitabil pentru depășirea perioadei dificile. Organizarea unui buget personal devine imperativă într-un context financiar în care dobânzile variabile, modificările fiscale și alți factori pot afecta capacitatea de rambursare a împrumuturilor. La sfârșitul lunii martie 2025, rata creditelor neperformante a fost de 2,53%, în ușoară creștere față de finalul anului trecut (2,48% în decembrie 2024). În acest context, economisirea devine o parte esențială a păstrării confortului financiar, în ciuda perturbărilor din economie.
Oamenii pot recurge la strategii de reducere a cheltuielilor, de creștere a veniturilor, de investiții inteligente și sigure pentru înmulțirea banilor economisiți sau măcar pentru păstrarea lor în siguranță, în depozite bancare, în limitele prevederilor legale.
Economisirea pe o perioadă mai îndelungată poate fi și un antrenament pentru un viitor credit sau poate reprezenta chiar avansul (mai mult sau mai puțin consistent) pentru cumpărarea unui bun imobil. Capacitatea de a economisi, educată și exersată consecvent, poate face diferența dintre o viață fără griji ori dificultăți majore pentru cei care economisesc, în comparație cu o viață plină de probleme ori diverse provocări pentru cei care nu o fac. Recomandăm tuturor consumatorilor să economisească oricât de puțin, dar constant, pentru a-și asigura un nivel minim de protecție atunci când traversează perioade dificile în viață, indiferent de natura dificultăților”.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul http://www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
Uncategorized
Un nou centru de medicină nucleară și radioterapie pentru pacienții oncologici din România: Rețeaua de sănătate REGINA MARIA inaugurează HUB-ul oncologic din cadrul Campusului Medical Pallady
București, 27 mai 2025 – Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a investit 16 milioane de euro pentru dezvoltarea serviciilor medicale dedicate pacienților oncologici români, prin lansarea HUB-ului oncologic din cadrul Campusului Medical Pallady. Prin această inițiativă, sunt integrate pentru prima dată în rețea servicii avansate de radioterapie și medicină nucleară, contribuind semnificativ la creșterea accesibilității și eficienței tratamentelor disponibile în România pentru pacienții oncologici.
Situat pe Bd. Theodor Pallady nr. 49A, în sectorul 3 al Capitalei, HUB-ul oncologic dispune de echipamente medicale de ultimă generație și oferă soluții personalizate pentru diagnosticare și tratament. Proiectul are în centru inovația tehnologică în domeniul oncologic și grija față de pacient, în contextul în care cancerul reprezintă una dintre cauzele principale ale mortalității în România.
Conform datelor publicate în State of Health OECD, în 2020, mortalitatea cauzată de toate tipurile de cancer a reprezentat unul din șase decese (16,7 %) în țara noastră, printre acestea cancerul pulmonar fiind cea mai frecventă cauză de deces, urmat de cancerul colorectal și de cancerul de sân, iar cancerul de prostată și cel de col uterin regăsindu-se, la rândul lor, în topul afecțiunilor pentru bărbați, respectiv femei.
„Vedem, din păcate, o creștere a numărului cazurilor de boli oncologice în România și, în acest context, pentru a veni în sprijinul acestor pacienți ne-am propus, în cadrul rețelei, să avem un impact național. HUB-ul oncologic din cadrul Campusului Medical Pallady reprezintă o concretizare a angajamentului nostru de a răspunde celor mai complexe nevoi de sănătate ale pacienților. Integrarea radioterapiei și a medicinei nucleare sub același acoperiș este un pas esențial în asigurarea unui parcurs medical complet, personalizat și eficient. Prin acest proiect, continuăm să conectăm inovația tehnologică cu îngrijirea empatică, punând mereu pacientul în centrul tuturor inițiativelor noastre”, declară Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.
Ce este un HUB integrat și ce beneficii aduce pacienților un astfel de centru
Unul dintre cele mai importante aspecte în lupta cu bolile oncologice este reprezentat de timp, fiind esențial ca între diagnosticul cancerului și începerea tratamentului să existe o perioadă cât mai scurtă, pentru ca pacientul să aibă șanse cât mai mari de recuperare. Un HUB oncologic integrează, într-un singur loc, toate specialitățile medicale, oferind un avantaj extraordinar pentru astfel de cazuri.
Dotat cu tehnologie de ultimă generație, HUB-ul oncologic Pallady pune pacientul în centrul atenției, oferindu-i sprijin complet din partea unei echipe multidisciplinare de experți. De la diagnosticare, tratament și recuperare, până la monitorizarea post-terapie, pacienții beneficiază de servicii medicale integrate într-un singur centru. Acestea includ analize de laborator, investigații imagistice, radioterapie și programe de recuperare medicală, toate concepute pentru a crește confortul, a îmbunătăți comunicarea medicală și a maximiza eficiența terapiei.
Dr. Filip Zarma, medic primar radioterapie, subliniază la rândul său: „Radioterapia modernă și medicina nucleară din cadrul HUB-ului oncologic oferă pacienților oncologici din România acces la tratamente precise și eficiente, care reduc semnificativ timpul de așteptare și sporesc șansele de recuperare. Această platformă integrată este gândită să sprijine pacienții pe tot parcursul luptei cu boala, combinând tehnologii avansate cu o echipă multidisciplinară dedicată.”
30 de specialități medicale și investiții de peste 16 milioane de euro
În ansamblul său, Campusul Medical Pallady, deschis de REGINA MARIA la finalul anului 2024, este este cea mai mare infrastructură medicală privată din sectorul 3, cu o suprafață de peste 5.000 mp și o investiție inițială de 16 milioane de euro. Campusul este conceput ca un centru integrat de excelență, oferind acces la peste 30 de specialități medicale, o clinică stomatologică – Regina Maria Dental Clinics, laborator de analize, un centru de recuperare Kinetic Sport & Medicine, și un HUB oncologic modern.
Inaugurarea Campusului Medical Pallady a reprezentat un moment definitoriu în cei 30 de ani de existență ai Rețelei de sănătate REGINA MARIA, un brand recunoscut pentru inovație și performanță în domeniul medical din România. Prin această investiție majoră și lansarea HUB-ului oncologic, REGINA MARIA își reafirmă poziția de lider în furnizarea serviciilor medicale de top, răspunzând cu dedicare nevoilor complexe ale fiecărui pacient. HUB-ul oncologic din Campusul Medical Pallady își propune să devină un punct de referință pentru oncologia din România, oferind soluții inovatoare și multidisciplinare pentru tratarea cancerului.
Despre Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA
Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este lider în calitatea serviciilor medicale din România, fiind singurul operator care deține patru spitale cu acreditări internaționale. Prin cele 21 de acreditări deținute – o performanță unică în Europa Centrală și de Est, REGINA MARIA demonstrează constant angajamentul său pentru excelența medicală și siguranța îngrijirii pacienților.
Totodată, REGINA MARIA a inovat și segmentul serviciilor medicale pentru companii, lansând în premieră în România conceptul de abonamente corporate, în urmă cu aproape 30 de ani. Mai recent, compania a dezvoltat și pachete medicale specializate pentru IMM și persoane fizice, gestionând în prezent un portofoliu de aproape 1 milion de abonamente. În plus, REGINA MARIA a investit mai mult de 250 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale.
REGINA MARIA este singura companie de servicii medicale din România care a preluat în totalitate și a integrat cu succes peste 50 de alți jucători de pe piață, având acoperire națională prin sute de locații proprii și clinici partenere. Compania reunește peste 11.000 de angajați și colaboratori și oferă servicii complete de spitalizare și chirurgie, maternitate, policlinică, imagistică, laborator, stocare de celule stem și stomatologie unui număr de aproximativ 6,9 milioane de pacienți.
În ultimul deceniu, peste 960.000 de recenzii au fost acordate de pacienți medicilor REGINA MARIA, printr-un sistem unic de acordare a feedback-ului, ajungând astfel la o medie de 9,63 la nivelul Rețelei.
Rețeaua este, totodată, lider în digitalizarea sănătății în România – aplicația medicală REGINA MARIA fiind cea mai descărcată și utilizată aplicație de acest tip, cu peste 1,7 milioane de conturi de pacienți.
Uncategorized
Boiler electric cu Wi-Fi: control inteligent pentru confort zilnic

Boilerele electrice cu control Wi-Fi reprezintă o alegere tot mai frecventă în locuințele moderne, acolo unde confortul și eficiența energetică merg mână în mână cu tehnologia. Aceste echipamente permit gestionarea temperaturii apei și a programelor de încălzire direct de pe telefon sau tabletă, oferind utilizatorilor un control complet asupra consumului, indiferent unde se află.
Aflam de la boilerelectric.ro ca oferta actuală se regăsesc modele variate, atât de dimensiuni mici, pentru montaj deasupra sau sub chiuvetă, cât și boilere de capacitate mare, cu tehnologii hibride sau cu rezervor dublu, gândite pentru familii și utilizări intensive.
Modele compacte pentru baie sau bucătărie – Ariston Andris Elite WiFi
Pentru spațiile mici și nevoile punctuale de apă caldă, gama de boilere electrice cu wi fi Ariston Andris Elite WiFi oferă soluții eficiente și compacte. Sunt disponibile modele cu capacități de 10, 15 și 30 litri, care pot fi montate fie deasupra (versiunile standard), fie sub chiuvetă (versiunile U). Aceste boilere sunt ideale pentru garsoniere, bucătării sau băi de serviciu, unde spațiul este limitat, dar se dorește un acces rapid și constant la apă caldă.
Controlul prin aplicația Ariston permite reglarea temperaturii, pornirea/oprirea la distanță și programarea automată a ciclurilor de încălzire. Datorită încălzirii rapide și funcției de menținere a temperaturii, aceste modele asigură eficiență energetică și economie de spațiu, fiind printre cele mai ușor de instalat echipamente din categoria lor.
Boilere de capacitate mare cu Wi-Fi – Ariston Lydos, Velis Tech și Ferroli Titano Twin
Pentru familiile care au nevoie de volume mai mari de apă caldă, modelele de 50, 80 și 100 litri oferă funcționalități extinse și un confort superior. Ariston Lydos WiFi și Velis Tech WiFi sunt boilere verticale moderne, cu design plat și tehnologie de rezervor dublu, ce reduce semnificativ timpul de încălzire. Versiunea Lydos Hybrid combină rezistența electrică cu o mini-pompă de căldură, crescând randamentul general și reducând consumul.
Modelul Velis Tech WiFi, disponibil în variante de 50, 80 și 100 litri, se remarcă prin programabilitate avansată, funcție Eco Evo și control complet prin aplicație. Rezervorul dublu permite o repartizare inteligentă a încălzirii, pentru un timp de așteptare mai scurt și o experiență mai plăcută pentru utilizator.
Din partea producătorului Ferroli, modelul Titano Twin WiFi este disponibil în variante de 50, 80 și 100 litri și poate fi montat atât pe orizontală, cât și pe verticală, oferind flexibilitate în instalare. Echipamentele dispun de control electronic precis, funcție de economisire a energiei și conectivitate prin aplicație, toate adaptate nevoilor cotidiene ale unei gospodării moderne.
Accesibilitate, stocuri si informatii disponibile
Toate modelele menționate sunt disponibile în stoc sau pot fi comandate rapid, în funcție de configurația dorită. În pagina fiecărui produs sunt afișate informații complete: dimensiuni, putere, consum estimat, clasă energetică, tip montaj și funcții speciale. Fiecare boiler electric Wi-Fi poate fi selectat în funcție de spațiul disponibil, volumul necesar de apă caldă și nivelul de control dorit.
Prin conectivitatea Wi-Fi, aceste echipamente transformă gestionarea apei calde într-un proces simplu, personalizat și eficient. Gama variată de la Ariston și Ferroli acoperă toate nevoile, de la spații restrânse la familii numeroase, de la consum ocazional la utilizare intensivă.
Sursa foto: boilerelectric.ro
-
Socialacum 3 ani
3 recomandări de termostate pentru locuința ta
-
Afaceriacum 3 ani
Karpatia Canalizari intra pe piata din Sibiu cu servicii de vidanjare si reparatii
-
Evenimentacum 7 ani
Medieșean băut, tras pe drepta de polițiștii rutieri
-
Culturăacum 7 ani
Expoziția „Sârmă și Vin” la Muzeul de Artă Contemporană Sibiu
-
Socialacum 7 ani
De ce videochatul are atât de mult succes și de ce bărbații apelează la aceste servicii?
-
Uncategorizedacum 6 ani
Unde gasesti, la precomanda, huse pentru Samsung Galaxy S10 Lite
-
Exclusivacum 1 an
PROMO/Bombele din ancheta Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti/Ziaristul STAVRI CATALIN , zis PESTE, un pseudo ziarist dar dovedit narcoman, santajist si spagar este in „corzi”(IV)/Scandalul White Tower are îngrengături neimaginabile – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 2 ani
Ordinea publica nu se apara cu contabili, cu psihologi, cu consilieri juridici. O aperi cu politisti. In strada.